El Grup PSA fabricarà prototips de furgonetes elèctriques a les seves instal·lacions de Vigo a partir del novembre. Aquesta iniciativa del grup empresarial, que aglomera marques com Opel, Peugeot o Citroën, està integrada al Projecte K9. Mitjançant aquest projecte, el Grup PSA portarà a Vigo la fabricació de furgonetes elèctriques que, fins ara, es produïen a la Xina. Aquesta iniciativa comptarà amb el suport de la Xunta de Galícia, que farà una inversió de cinc milions d’euros.

Entre 2020 i 2021, s’invertirà un total de 20 milions d’euros en R+D+I per impulsar el Projecte K9. L’objectiu d’aquest projecte és produir una versió elèctrica de les furgonetes que actualment es fabriquen a Vigo. Així, el Grup PSA espera que el 2021 les furgonetes elèctriques estiguin disponibles al mercat.

El Grup PSA vol adaptar les seves fàbriques per produir-hi furgonetes elèctriques

La producció dels prototips a la fàbrica de Vigo permetrà al Grup PSA fer proves de producte i dels processos de fabricació. Aquesta primera fase servirà com a avantsala a l’inici de la fabricació final de les noves furgonetes elèctriques. El grup d’automoció francès preveu que la versió final de les furgonetes elèctriques es començarà a produir el primer trimestre de 2021.

La intenció del Grup PSA és la de desenvolupar i posar en marxa nous processos i equipaments d’enginyeria. A més, espera modificar i adaptar els procediments que ja fa temps implementen a les seves fàbriques de Vigo. Això permetrà produir noves versions (siguin elèctriques, combustibles o híbrides) de les furgonetes que ja s’hi fabriquen. Aquesta iniciativa també impulsarà el sector de l’automoció a Galícia, així com atreure nous inversors que permetran seguir desenvolupant la mobilitat elèctrica. D’altra banda, el projecte fomentarà l’ocupació i el talent.

El Projecte K9, en línia amb els criteris de Sernauto per desenvolupar el vehicle elèctric

El passat mes de febrer, l’Associació Espanyola de Proveïdors d’Automoció Sernauto va publicar una llista amb les 10 claus per avançar cap al vehicle elèctric. Una d’aquestes claus era la d’apostar per l’electromobilitat a Europa i la creació de nous centres productius. Altres factors de rellevància eren la col·laboració entre els sectors públic i privat i l’establiment de models productius basats en la innovació. A més, Sernauto destacava la necessitat d’apostar per la formació professional i l’atracció del talent.

Tenint en compte aquests factors, queda clar que el Grup PSA ha dissenyat el Projecte K9 de manera molt calculada. Destinar esforços a reconvertir l’automoció cap a models més ecològics sembla quelcom necessari per a la supervivència de les empreses al sector. Tanmateix, no deixa de ser una aposta arriscada, i el Grup PSA ha tingut la suficient iniciativa per fer una passada endavant. A més, portarà a terme aquesta transformació a partir de la innovació, fent una inversió de 20 milions d’euros en R+D+I en només dos anys. També ho farà col·laborant amb l’administració gallega, que destinarà 5 milions d’euros a aquest projecte per crear noves oportunitats de negoci i ocupabilitat a la comunitat.

Catalunya, com Galícia, és un dels grans referents a l’Estat pel que fa a la indústria de l’automoció. Tanmateix, notícies com el tancament de les fàbriques de Nissan a Barcelona poden fer trontollar la posició de referència de Catalunya dins el sector. Per això, ara més que mai calen iniciatives com la del Grup PSA a Galícia per seguir impulsant l’automoció catalana.

Close Menu