Les conselleries de Treball, Educació, Empresa i Presidència han establert una taula de diàleg per buscar un titular per al Centre de Formació Professional d’Automoció. Després de descartar la gestió pública del centre, s’han iniciat negociacions per tal de desencallar la situació. El CFPA de Martorell es va inaugurar l’any 2015. Des d’aleshores, i després de dues licitacions, cap empresa ni entitat se n’ha fet càrrec de la seva gestió. El CFPA es va construir amb l’objectiu de millorar la inserció i qualificació de les persones treballadores en situació d’atur. A més, pretén impulsar la millora de la qualificació dels treballadors. Actualment, la titularitat del CFPA recau en el Servei d’Ocupació de Catalunya.

El Centre de Formació Professional d'Automoció (CFPA)
El CFPA de Martorell té capacitat per acollir uns 14.000 estudiants. Imatge: SOC

 

La segona licitació, redactada pel SOC, va concloure sense propostes per part de cap empresa. La taula de diàleg mirarà d’adaptar la licitació a les necessitats de tots els agents econòmics del sector de l’automoció. La negociació tractarà els aspectes més tècnics (que no pas polítics) de la gestió del centre. S’estima que tingui una durada de tres mesos. L’objectiu final és trobar un gestor per al CFPA de Martorell, i així evitar una tercera licitació.

La gestió del centre, una qüestió d’urgència per al govern

Després de finalitzar sense èxit la segona licitació, el Govern ja va convocar una reunió urgent per tal de trobar una solució. L’executiu va valorar com a “mala notícia pel sector” que cap empresa fes una proposta per gestionar “aquest projecte tan rellevant”. A la reunió, convocada al novembre, van participar els departaments de Presidència, Vicepresidència i Economia, Educació i Empresa. A la reunió es va dirimir si gestionar el CFPA de manera conjunta amb el departament d’Educació i Treball, o bé iniciar una tercera licitació.

Per ara, sembla que la solució anirà a cavall entre ambdues opcions. Descartar la gestió pública, però escoltar als diversos agents de l’automoció catalana per tal d’evitar un tercer concurs. Per aquesta raó, el departament de Treball va sol·licitar al CIAC la redacció d’un informe suggerint modificacions per fer incentivar la participació de les empreses a la licitació.

Eurecat, el millor posicionat per gestionar el CFPA de Martorell

En una primera fase de la negociació, Eurecat s’ha posicionat com a un dels potencials gestors, segons informa VIA Empresa. Eurecat Centre Tecnològic de Catalunya és el principal soci tecnològic de les empreses de Catalunya. Compta amb experiència en investigació i desenvolupament de noves tecnologies. A més, tenen més de trenta anys d’experiència oferint cursos, màsters i postgraus tecnològics.

Malgrat la capacitació d’Eurecat per gestionar el CFPA, VIA Empresa informa de la necessitat d’Eurecat “d’un soci industrial per dur a terme una tasca tan complicada i delicada com la gestió del CFPA”. En aquest sentit, el mitjà destaca que “pel que sembla ni Seat ni Nissan han fet cap pas endavant”. A més, VIA Empresa també esmenta com a obstacle “el fet que la majoria de finançament que rep és públic, uns 20 milions d’euros anuals que es reparteix amb Leitat”.

Close Menu