El Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC) ha valorat en un comunicat el tancament de Nissan Barcelona “com un cop dur” pel sector de l’automoció. Al seu escrit, afirmen que “Nissan és un dels dos tractors que té el sector a Catalunya”. Tanmateix, el CIAC assegura que “treballarem perquè el talent dels 3.000 treballadors de Nissan es quedi al sector”. El clúster també ha destacat que “el cop es notarà no només a nivell català, sinó també espanyol”.

Malgrat les males notícies del tancament de Nissan Barcelona, el CIAC ha volgut transmetre un missatge optimista “basat a la història del sector”. “Estem convençuts que superarem aquest duríssim cop, ja que al llarg del temps l’automoció catalana ha superat d’altres crisis”, afirmen. Al seu comunicat, el CIAC ha reconegut que “la pandèmia ens ha deixat tocats, però no tenim altra alternativa que seguir endavant”.

Des de l’entitat d’automoció catalana destaquen que “hem de fer camí comptant amb el talent dels excel·lents professionals de Nissan”. En aquest sentit, el CIAC ha afegit que “una experiència com la seva no es pot perdre així com així”. Per aquesta raó, des del clúster demanen “a tots els agents implicats” que “comencin a parlar ja per saber com aprofitarem aquest enorme capital humà i industrial”.

Josep Nadal: “La decisió de Nissan respon a raons corporatives”

En una entrevista al mitjà El Temps, Josep Nadal, cluster manager del CIAC, assegura que “la planta de Nissan és molt competitiva i disposa de processos competitius molt optimitzats”. Pel que fa a la fàbrica de Barcelona, ha afegit que “és una planta d’avantguarda que ha incorporat molta d’aquesta tecnologia 4.0. Nissan, com moltes altres plantes, han fet molt bé els seus deures”. Per això, Nadal està convençut que “el tancament de la planta no respon a raons tecnològiques” sinó que “és degut a raons estrictament corporatives”.

Nadal ha reconegut que el tancament de Nissan suposa “un colp molt dur per a la indústria i el territori”. Tanmateix, des del CIAC neguen que la desaparició de Nissan Barcelona tingui un “efecte cascada” sobre la resta del sector.  Josep Nadal destaca que “el sector automobilístic és fort i treballa en un entorn que li és favorable”. Tanmateix, ha recordat que “hem de centrar-nos en donar sortida als treballadors, procurar que puguin continuar dins el sector i que la seva capacitat no és desaprofiti, pel bé del territori”.

A la seva intervenció, el cluster manager del CIAC s’ha mostrat contrari als comentaris que critiquen l’actuació de les administracions pel tancament de Nissan. “L’administració, com altres agents, han fet el que han pogut i han arribat fins on sabien que podien arribar”, afirma un Josep Nadal que recorda que “es tracta de decisions a nivell corporatiu que tenen en compte molts aspectes a nivell global”. El responsable del CIAC també destacat que “treballem de la mà amb l’administració i el que hem vist és que han fet tot el que podien”.

Close Menu