Consorci de Formació Professional d'Automoció

Fundada l'any 2006 a Barcelona, Cooltra té presència a la Ciutat Comtal, València, Madrid, Lisboa, París, Milà i Roma
Fundada l’any 2006 a Barcelona, Cooltra té presència a la Ciutat Comtal, València, Madrid, Lisboa, París, Milà i Roma

El fabricant català d’automoció i vehicles elèctrics Cooltra ha assolit els 50.000 usuaris de motos elèctriques compartides en el seu primer any a París. El juny 2021, l’empresa va decidir expandir el seu mercat a la capital francesa. Des d’aleshores, ha esdevingut el segon operador més utilitzat, amb un 15% de la quota de mercat.

El procés d’implantació de Cooltra a Franca va comptar amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball. Així, Cooltra va col·laborar activament amb l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a París.

Cooltra a París: 2.000 motos elèctriques i unes instal·lacions de 1.064 m²

Actualment, Cooltra disposa a París de 2.000 motos elèctriques. A més, hi compta amb una nau de 1.064 metres quadrats, que fa les funcions de magatzem i oficines. La forta presència de Cooltra a la capital també s’ha traduït en oportunitats d’ocupació, ja que s’ha contractat un total de 50 persones. En aquest sentit, la plantilla present a Franca treballa amb el suport de la vuitantena d’empleats presents a la seu central de Cooltra a Barcelona.

Segons Laura Gulias, B2C Success Manager de Cooltra a França, «preveiem un creixement encara més important i sostingut a París els pròxims mesos, on esperem ocupar el 30% de la quota de mercat abans d’acabar el 2022». Per tal d’assolir aquesta fita, considera clau l’aterratge de Cooltra a una ciutat de les característiques de París. «Una ciutat que és una icona europea, que ens posiciona internacionalment i on podem visualitzar les dinàmiques de futur del sector», explica.

«Volem estendre la idea que el nostre model és sostenible no només perquè és elèctric, sinó també perquè és compartit»

Laura Gulias, B2C Success Manager de Cooltra a França

D’altra banda, la B2C Success Manager de Cooltra a França destaca que «a París estem aconseguint captar un públic més sènior, major de 45 anys». Addicionalment, Gulias explica que un 41% dels usuaris de Cooltra a París són dones. Una xifra, comenta, «força superior al 30% de Barcelona i al de la resta de ciutats on som present».

A banda de la seva activitat comercial, Cooltra també porta a terme altres iniciatives a París. Per exemple, col·labora amb l’associació Prévention Routière per a sensibilitzar els usuaris sobre els riscos de l’ús de vehicles de dues rodes. En aquest sentit, la companyia ofereix cursos i formacions de conducció i seguretat viària amb la finalitat de difondre les bones pràctiques sobre les motos elèctriques.

Per altra banda, Cooltra s’ha implicat en la necessitat de conscienciar la població parisina de l’impacte positiu de la mobilitat elèctrica compartida sobre la sostenibilitat i el medi ambient. «Volem estendre la idea que el nostre model és sostenible no només perquè és elèctric, sinó també perquè és compartit», comenta Laura Gulias. Segons indica Cooltra, en tan sols un any, la seva activitat a París ha significat un estalvi de 105 tones de CO2, i de més de 80.000 hores de soroll, gràcies a l’ús de vehicles elèctrics. Segons Laura Gulias, aquest impacte positiu anima la companyia a impulsar «el B2G, business to governments, per ajudar les administracions de les grans ciutats a establir models de mobilitat sostenible».