Entre el 21 i el 25 d’agost, la Societat de Tècnics d’Automoció (STA) va celebrar la 10a edició de la competició Formula Student Spain al Circuit de Barcelona-Catalunya. A la competició van competir diferents equips conformats per estudiants d’enginyeria en automoció. Enguany han participat 29 cotxes de combustió, 40 elèctrics i 8 vehicles autònoms elèctrics, provinents de 21 països. A causa de la creixent presència de vehicles autònoms, l’STA ha consolidat aquesta categoria de competició en el seu segon any d’existència. Aquest esdeveniment pretén fer de pont entre les universitats i el món empresarial.

Estudiants del Karlsruhe Institute of Technology celebren el seu triomf a la categoria de vehicles autònoms
Els equips alemanys varen ser els grans triomfadors del torneig. Imatge: Formula Student Spain

 

El Formula Student Spain, un model innovador de competició

El Formula Student Spain no és una cursa tradicional. Primerament, els vehicles dels equips han de passar una inspecció tècnica. A més, han de superar diverses proves de rendiment. En aquestes proves, es mesura el potencial del vehicle, les innovacions tecnològiques que suposa i el seu consum de combustible o electricitat. Tanmateix, els estudiants han de demostrar la viabilitat econòmica del projecte de creació d’aquest vehicle. A cadascuna d’aquestes proves, els vehicles reben una puntuació. Els punts de cada prova se sumen i, amb el còmput global obtingut, es fa un rànquing i s’atorguen guardons en funció del mateix.

D’entre totes les proves que es fan als vehicles, la de velocitat i la de resistència són les més destacades. A la primera, els automòbils han d’accelerar a la recta de 75 metres del Circuit. A la segona,  els vehicles han de circular durant 22 quilòmetres sense parar.

Els estudiants d’ETSEIB UPC, 4ts a la categoria de vehicles autònoms

Els equips provinents de l’Estat espanyol han millorat el seu rendiment en relació amb edicions anteriors. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) va obtenir la quarta posició a la categoria de vehicles autònoms. D’altra banda, la Universitat Politècnica de València va estar nomenada com el segon millor equip a la categoria de vehicles de combustió. La Universidad de Sevilla es va emportar el premi al millor pla de negoci, mentre que la Universidad de Màlaga el de millor equip espanyol.

La directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Matilde Villarroya, va acudir a la celebració del 10è aniversari per tal de mostrar el seu suport als participants. A més, va estar acompanyada per Vicenç Aguilera, president de Circuit de Barcelona-Catalunya, i Carles Grasas, president de STA.

En total, 2.300 estudiants d’enginyeria van participar en la competició. El Formula Student Spain està patrocinat per APPLUS+ IDIADA, BOSCH, el Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya, DOGA, GESTAMP, MATHWORKS, SEAT i AVL. A més, el Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona Activa, Linde, Enchufing, Millor Battery i Nissan van col·laborar amb l’organització. Uns 300 voluntaris també varen fer possible que la competició fos un èxit.

La propera edició el Formula Student Spain tindrà lloc el 3 d’agost de 2020.

Close Menu