
André Citroën va revolucionar la indústria europea del cotxe quan l’any 1919 va presentar la primera línia dels cotxes Citroën. L’enginyer va ser el primer a implementar la producció en cadena inventada per Ford i el seu model T-Ford i va presentar innovacions com la tracció davantera o l’encesa elèctrica. La marca ha canviat molt des de llavors, però ara vol retrobar-se amb les seves arrels.
La marca francesa acaba de presentar la seva nova estratègia de rebrànding, que inclou canvi de logotip i una nova identitat corporativa per retornar a les essències. L’objectiu és entrar en una nova era de la firma més “emocionant, energètica i inclusiva”.
Línies més amplies i cercades per una rodona
El nou logotip, per exemple, no deixa de ser una reinterpretació de la imatge corporativa original. Adaptant-lo al nou ecosistema digital, és bàsicament el mateix logo que en 1919. Porta el tradicional doble chevron, però en línies més gruixudes, rodejats per un oval vertical amb línies més fines. “Hem tancat el cercle tornant gràficament al primer logotip d’André Citroën. En aquells temps, aquell símbol volia significar la promesa d’una mobilitat assequible i innovadora per tots”, assegura Alexandre Revért, dissenyador de la marca global.
El fabricant francès ja ha anunciat que tots els seus cotxes seran elèctrics l’any 2030. Per aquest motiu, volen renovar la marca i transformar-la amb trets més “moderns i contemporanis”. L’objectiu principal és democratitzar el cotxe elèctric, però sense abandonar els seus pilars fundacionals, l’audàcia, el confort i el benestar pel client. Unint passat i futur a partir del logotip, deixava molt visible aquesta intenció.
Un canvi integral en la imatge corporativa
El nou logotip, que s’estrena el 29 de setembre i ja estarà plenament present al primer trimestre de 2023, estarà tant al frontal dels cotxes com als grafismes dels sistemes operatius dels vehicles. A més, podrem trobar-ho a l’app “My Citroën” i en altres productes associats com cosmètics o línies de roba.
La marca francesa també vol canviar la seva paleta de colors, apostant pel blanc i el gris fred com a base expositiva, així com el blau Montecarlo en cotxes clàssics com el “CV” i el “DS”. El vermell intens serà clau en les aplicacions físiques i digitals de la marca i la tipografia també canviarà per ser més moderna. “Ens apropem al que, probablement, sigui el capítol més emocionant dels nostres cent tres anys d’història”, afirma Vicent Cobée, CEO de Citroën.
Un nou eslògan: “Res ens mou com un Citroën”
D’aquesta manera, també es canvia l’eslògan corporatiu, que passa a ser “Res ens mou com un Citroën”. “La nostra nova identitat és un elegant símbol de progrés. Movem als nostres clients en vehicles atrevits i amb visió de futur, que desafien les regles tradicionals de la indústria”, conclou Cobée.
El rebrànding en el sector de l’automoció sembla imparable. Després de Davia, Cadilla, Bugatti, Mini, Audi, Peugeot i Renault, ara li toca el torn a Citroën. La marca francesa del grup Stellantis també apostarà pel disseny monocrom i per la democratització del cotxe elèctric. “Creiem fermament que els nostres clients del passat, present i futur estaran d’acord que ningú els mou com Citroën”, assenyala Cobée.