L’automoció és el segon sector industrial a Catalunya. La seva importància estratègica és vital, sobretot si tenim en compte tota la cadena de valor de l’indústria de la mobilitat format per constructors, empreses d’enginyeria, centres de tecnologia i R&D, clústers, fires comercials, entitats de suport, universitats i centres de formació. Tant és així, que la seva atracció pels mercats estrangers és òptima. El projecte Catalunya Meeting & Mobility neix per intentar maximitzar aquesta realitat.
El territori català és una destinació capdavantera al món en captació d’esdeveniments professionals lligats a la indústria de la mobilitat. En aquest sentit, l’existència de diferents circuits de competició, pistes de proves i instal·lacions per a vehicles connectats i autònoms d’alt nivell són claus. Per aquest motiu, el nou projecte vol incidir en aquest fet i buscar sinergies entre empreses catalanes i estrangeres.
Casa Seat, un lloc ideal per donar a conèixer el Catalunya Meeting & Mobility
La Casa Seat va ser l’escenari de la presentació del nou Catalunya Meeting & Mobility. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, va ser l’encarregat d’explicar el pla general d’aquest projecte. I ho va fer davant de 130 professionals dels sectors del turisme i l’automoció, “Tenim la voluntat de reforçar dos sectors econòmics forts de Catalunya. Volem generar noves oportunitats de negoci, augmentant les inversions, millorant el posicionament internacional i impulsant la seva transformació”, va afirmar Castellanos.
L’objectiu principal del nou programa és promocionar Catalunya en la captació d’esdeveniments professionals vinculats a l’automoció i a la mobilitat. La intenció és generar un impacte positiu socioeconòmic al país. A més, es vol reforçar les indústries del turisme i de la mobilitat i impulsant el seu creixement i transformació.
Un projecte transversal entre el turisme de reunions i la mobilitat
Albert Castellanos va destacar la transversalitat del projecte per la seva simbiosi entre el turisme de reunions i la mobilitat. També va remarcar la col·laboració publicoprivada que implica. “La intenció d’aquest Govern és innovar i generar impacte socioeconòmic de futur reforçant la indústria de país a través d’estratègies disruptives”, va concloure.
El projecte dona continuïtat a l’estratègia del Govern de màrqueting turístic segmentat per diferents indústries. La iniciativa marca un màrqueting més eficient i orientat a resultats buscant millorar la competitivitat de Catalunya com a destinació de grans esdeveniments.
L’impuls del Catalunya Convention Bureau (CCB)
En l’acte també van intervenir Marta Domènech i Tomàs, directora general de Turisme, Natàlia Mas Guix, directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ i responsables del Catalunya Convention Bureau (CCB), màxim impulsor del projecte.
Catalunya Meeting & Mobility persegueix reforçar l’atracció d’esdeveniments amb impacte positiu que siguin palanca per a la captació de projectes d’inversió estrangera. “Els sectors de turisme de reunions i la mobilitat sostenible són clau per al nou model de turisme que colem, un turisme revitalitzador del territori, catalitzador de noves oportunitats”, va dir Marta Domènech.
El projecte també vol enfortir la col·laboració amb empreses i agents externs per accelerar la transformació del sector de l’automoció i generar més negoci per als sectors implicats. “Amb aquest programa reforcem la captació d’esdeveniments de valor afegit, identifiquem oportunitats de captació d’inversions industrials i enfortim la col·laboració entre el sector de l’automoció”, va assenyalar Natàlia Mas Guix.
Un pla d’accions en fase d’implementació
En aquest moment, el pla d’accions es troba en fase d’implementació. Consta de campanyes de màrqueting específic, presència a esdeveniments sectorials, creació de material promocional propi, agenda d’accions promocionals a mercats internacionals, impuls dels esdeveniments ja existents a Catalunya i identificació i captació d’esdeveniments de tercers.
Catalunya destaca per la qualitat i varietat dels espais de reunions, per la llarga experiència en l’organització de grans esdeveniments internacionals i en l’existència d’un ecosistema vibrant del sector de la mobilitat. El projecte Catalunya Meeting & Mobility vol potenciar la cadena de valor d’aquest ecosistema i promocionar-la a l’estranger.