Diversos ponents participen a un debat durant l'Automobile Talks
L’Automobile Talks va comptar amb debats sobre el sector de l’automoció. Fotografia: Jaume Llagostera

 

El sector de l’automoció ha aprofitat la darrera edició de l’Automobile Talks per reivindicar-se de cara a l’any vinent. Automobile Talks és una cita anual organitzada per Fecavem, Patronal Catalana d’Automoció. A l’acte han assistit més de 600 professionals del sector, repartits en un total de vuit xerrades i debats sobre diversos àmbits de l’automoció. A l’acte, s’ha reivindicat el paper del motor de combustió, la importància del sector de la distribució i els nous motors Dièsel, que redueixen el consum i les emissions respecte als models més antics. A més, s’han abordat els avantatges de les etiquetes de distintiu ambiental de la DGT, així com la renovació del parc automobilístic, element clau per lluitar contra la contaminació.

A l’acte van participar diversos agents del sector de l’automoció. Per exemple, Jaume Roura, president de Fecavem, o Francisco Pérez Botello, president de Volkswagen Group Espanya Distribució. Tanmateix, van intervenir personalitats com el Conseller d’Interior Miquel Buch i Jaume Collboni, tinent d’alcalde de l’ajuntament de Barcelona. L’acte de clausura va estar presidit per Àngels Chacón, consellera d’Empresa.

Roura: “El motor de combustió té vida per anys”

Un dels temes que van generar més debat a Automobile Talks va ser el paper que tindran els motors de combustió al sector automobilístic. Especialment, en el cas dels motors Dièsel. En aquest sentit, el president de Fecavem va afirmar que “el motor de combustió té vida per anys. Ara més que mai, l’usuari té un ampli ventall d’opcions de motor i, en funció de les seves necessitats de mobilitat, podrà decidir-se per una o altra. I qui vulgui comprar un Dièsel, pot fer-ho sense dubtar-ho”.

Des d’Automobile Talks també es varen reivindicar els avantatges que avui dia suposen els motors Dièsel. Els models de gasoil més recents compleixen amb els requeriments d’emissions. A més, existeix una gran oferta de vehicles d’ocasió amb menys de cinc anys de vida. Finalment, també s’ha de tenir en compte que els punts de càrrega elèctrica encara no són una alternativa a tot el territori. Els vehicles Dièsel de nova generació, per tant, poden ser una bona oportunitat gràcies a la millora en la reducció d’emissions, la seva versatilitat i l’estalvi respecte als motors de gasolina.

El sector de l’automoció es reivindica a Automobile Talks

Automobile Talks va ser un excel·lent punt de trobada per posar de manifest la importància del sector de l’automoció a Catalunya. L’automoció dóna feina a més de 143.000 persones, repartides en les 10.895 empreses pertanyents a la indústria de l’automoció. Moltes d’aquestes empreses es troben agrupades al Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC). A més, altres clústers i conglomerats conformen el teixit empresarial automobilístic a Catalunya, com ara la Societat de Tècnics de l’Automoció o Fecavem, organitzadora d’Automobile Talks.

El sector acumula una facturació superior als 23.000 milions d’euros. Es tracta del segon sector productiu més gran del país, després de l’alimentació. De fet, un 19,6% dels vehicles fabricats a Espanya es produeixen a Catalunya. Aquest és producte de la presència de les fàbriques de SEAT i Nissan al territori català. De fet, Catalunya és l’única regió de l’Estat que compta amb fàbriques de dos grans firmes d’automòbils. Per tant, Catalunya és el gran referent dins del sector de l’automoció, també a l’àmbit estatal. Des del Consorci de Formació Professional d’Automoció de Catalunya (CFPA), sempre busquem col·laborar amb aquestes i totes les empreses del sector, per  tal d’avançar cap a una mobilitat sostenible i adaptada a la societat catalana.

Close Menu