Aquesta setmana, ANFAC ha publicat un webinar anomenat “El futur de l’Automoció a l’era post Covid-19”. Aquesta sessió, d’uns 50 minuts de duració, se centra al paper de l’automoció a la recuperació de l’economia. A més, es tracten els compromisos de descarbonització que la indústria s’ha establert per 2050. Aquest seminari, disponible a YouTube, va comptar amb la participació de José Vicente de los Mozos, president d’ANFAC; Raül Blanco, secretari general d’Indústria i PIME del Ministeri d’Indústria; i Francisco Fonseca, director de la representació de la Comissió Europea a Espanya. També hi intervenen José Carlos Díez com a analista econòmic i José López-Tafall, director general d’ANFAC, com a moderador.
Durant la seva intervenció al webinar, el president d’ANFAC José Vicente de los Mozos afirma que “hem aconseguit que tota la cadena de valor estigui alineada amb una sola veu”. A més, destaca que “hem aconseguit coordinar-nos amb la resta d’associacions per treballar en un pla de xoc per l’automoció”. “Som l’únic país a Europa que ha aconseguit que els principals sindicats estiguin completament alineats amb nosaltres pel que fa a la importància del sector”, ha afegit de los Mozos.
El president d’ANFAC al webinar: “Cal accelerar la digitalització per ser més competitius”
De los Mozos també remarca que “cal accelerar la digitalització, perquè ens ajudarà a millorar la nostra competitivitat al futur”. El president d’ANFAC també assenyala que “l’automoció té dos grans avantatges: el seu efecte tractor sobre la resta de l’economia i el retorn ifscal per cada euro que s’hi inverteix”. Per això, assegura que “és fonamental un pla europeu que permeti al sector mantenir el seu paper predominant a la balança comercial”. D’altra banda, el president d’ANFAC va assegurar al webinar que cal que Espanya sigui “friendly” amb l’automoció, ja que “no tenim matrius aquí i, per tant, cal donar senyals que indiquin que des d’Espanya es cuida de la indústria de l’automoció”.
Pel que fa a l’aspecte comercial, de los Mozos observa que “els canals online creixeran, però els concessionaris seguiran sent fonamentals”. En aquest sentit, considera que “a les grans ciutats serà més comú l’ús dels canals online, i a les més petites el canal físic”. Finalment, José Vicente de los Mozos va voler destacar que “ara és el moment de treballar tots junts: cadena de valor, administracions i agents socials”. A més, va afegir que “cal fer-ho de manera ràpida, eficaç i escoltant la veu de totes les parts implicades”.